Przerwa na kawę i … zdrowe słodkości

Wyobraźcie sobie idealną przerwę kawową. Zapomnijcie o kawie z torebki i chemicznych ciasteczkach. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was wpis wraz z listą dziesięciu propozycji ciast, które nie tylko oczarują Waszych gości, ale będą miały zdecydowanie lepszy wpływ na Wasze zdrowie. 

Przerwa kawowa inaczej

Podstawą udanej przerwy kawowej podczas szkoleń lub konferencji jest oczywiście doskonale wyselekcjonowana kawa, serwowana w porcelanie. Standardem powinna być nie tylko możliwość wyboru odpowiedniego rodzaju kawy, ale również mleka, z którym jest podawana.

Inne napoje

Kawa kawą, ale nie można zapomnieć o wodzie. Najlepiej zdecydować się na wodę serwowaną z cytrusami i liśćmi ziół np. miętą w karafkach (jest nieco bardziej orzeźwiająca) oraz dodatkowo w wodę butelkowaną (wtedy uczestnicy wydarzenia mogą ją ze sobą zabrać np. na kolejny wykład). Sprawdzą się tu oczywiście małe pojemności. Dodatkowo warto pomyśleć o szerokim wyborze herbat (owocowe, ziołowe, czarne, zielone, białe) i świeżo wyciskanych sokach.

Słodkości inaczej

Z naszego doświadczenia wynika, że ciasta wypiekane według domowych receptur zawsze cieszą się powodzeniem na przerwach kawowych. Niejednokrotnie mogą też zaskoczyć, szczególnie, jeżeli do ich wypieku zostały wykorzystane takie składniki jak fasola, kasza czy marchewka. 

Nasze hity przerw kawowych  

  • Wegańskie brownie z czerwonej fasoli

To już klasyk w kategorii “zdrowych ciast”. Puszyste i bardzo czekoladowe. Skradnie serca zarówno tych, którzy przepadają za słodkościami jak i tych, którzy bardzo dbają o dietę. 

  • Ciasto marchewkowe

Ciasto o miękkiej, gęstej i wilgotnej konsystencji. Ma konsystencję chlebka i można je śmiało traktować jako propozycję na drugie śniadanie bądź pełnowartościową przekąskę w ciągu dnia. My proponujemy zastąpić tradycyjny lukier białym serem i posypać ciasto orzechami. Wtedy jest jeszcze zdrowsze.

  • Wegańskie ciasteczka pełne nasion

Bez glutenu i bez dodatkowego cukru. Ich bazą jest mąka z ciecierzycy, nasiona i suszone owoce. My bardzo lubimy takie z dodatkiem orzechów, płatków owsianych i nasion chia. Czasami szalejmy i dodajemy gorzkiej czekolady.

  • Kakaowe  wegańskie batoniki

Tajemnicą tych batoników są suszone daktyle. Dzięki temu do wypieku nie trzeba dodawać już cukru. Daktyle świetnie komponują się z kokosem, dlatego wiórki stanowią ważną część przepisu. Całość jest niezwykle czekoladowa w smaku.

  • Tarta orzechowa

Kruche ciasto wypełnione orzechowym nadzieniem, czyli nie tylko masa radości, ale również masa energii, a tego przecież nigdy nie za wiele.

  • Sernik z kaszy jaglanej

Sernik bez sera, ale za to jaki! To zupełnie inne, pełne lekkości i wyrafinowanego smaku przeżycie kulinarne. Udowodniono, że z kaszy jaglanej na przerwie kawowej pozytywnie wpływa na interakcje międzyludzkie. Bo przecież nie można milczeć po zjedzeniu czegoś tak absolutnie niesamowitego.

  • Wegańskie rafaello

Można przygotować je na dwa sposoby. Jako ciasto lub jako dobrze znajome pralinki w wiórkach kokosowych. Jako bazę proponujemy orzechy nerkowca.

  • Tarta z rabarbarem 

Oczywiście najlepiej smakuje w sezonie na rabarbar. Ciasto, którego sekret tkwi w prostocie. Minimalna ilość składników, góra przyprószona cynamonem. Nic tylko jeść. 

  • Wegańskie ciasto z borówkami z migdałami

Borówki i płatki migdałowe komponują się wyśmienicie. Czasami proponujemy również wersję ciasta przyrządzonego na mące migdałowej. Coś w sam raz dla tych, którzy lubią, gdy słodki smak przełamany jest lekką kwasowością borówki.

  • Wegańska szarlotka z truskawkami

Jabłka, truskawki, cynamon, mniam! Kruche ciasto z wilgotnym owocowym nadzieniem, które sprawi przyjemność nie tylko osobom będącym na diecie wegańskiej.  

To jak, macie ochotę na przerwę kawową w naszym wydaniu? 😉